Dag van de Componist 2026, Groningen
Stichting New Music Now
zaterdag 20 juni 2026
bijdrage
voor marketing
New Music Now organiseert voor de vijfde keer op of rond 20 juni de Dag van de Componist. Hiermee stellen ze de betekenis van componisten voor cultuur, het muziekleven en de maatschappij centraal. In 2026 doet voor het eerst ook Groningen mee. De aftrap is met het lied van stadscomponist Setareh Nafisi, dat uitgevoerd door Focus Vocaal in de stationshal in première gaat. Vooraf kondigen slagwerkgroepen van het conservatorium het stationsconcert aan door het publiek letterlijk op te trommelen.
Stadscomponist Groningen Setareh Nafisi, foto Simone Giacomini
locatie
Groningen
bedrag
€ 3.000,-
categorie
cultuur, verbinding